27 Ekim 2013 Pazar

Fırça Mı, Kalem Mi, Ten Mi? #2


            Heather Hansen, Emptied Gestures serisiyle güzel sanatlarla gösteri sanatlarını romantizm potasında eritiyor. Nedir kastetmeye çalıştığım? Bembeyaz bir kadın hayal edin; orta yaşlı, üzerinde siyah bir tişört ve şorttan başka bir şey yok, en sade haliyle dev bir kağıdın üzerine yatmış iki elinde kömür, olduğu yerde süzülüyor. Kağıda ve kömüre dokunuşunu ve yalnız elleriyle değil tüm vücuduyla siyaha sıvanışını git gide sakinleşerek izliyor insan.

  

Şimdi bu noktada hangisi sanatsal açıdan kayda değer dersiniz? Kadının resimleri nasıl yaptığı mı, yoksa resimlerin kendisi mi? Bu soruyla birlikte romantizm akımıyla bağdaştırdım Hansen’ın çalışmalarını; romantizmdeki yolculuk motifine ve göçebeliğin arayışın sembolü olarak hem resimde hem yazıda çokça karşımıza çıkmasına. Yani bir nevi nasıl bir resmin ortaya çıktığı değil de resmin nasıl ortaya çıktığı daha dikkat çekiyor sanki. Wikipedia’daki romantizm tanımında şöyle bir cümle var: In order to truly express these feelings, the content of the art must come from the imagination of the artist, with as little interference as possible from "artificial" rules dictating what a work should consist of. (Bu hisleri doğru olarak ifade edebilmek için, sanatın içeriği bir sanat eserinin nasıl olması gerektiğini dikte eden "sanal kurallarının" minimum etkisiyle, sanatçının hayal gücünden gelmelidir.)   

Tüm bunların yanında ürün de göze hitap edince, bir bütün olarak güzel bir çalışma izlemiş oluyorsunuz. Umarım beğenmişsinizdir.






1 yorum:

  1. Muhtesem bir olay bu . Aslinda mimaride de hep kullanilan insan oranlarini dusununce bugune kadar bu sekilde nasil resim cizilmez, nasil akla gelmez diye dusundum. Yaraticilik guzel sey

    YanıtlaSil