4 Kasım 2013 Pazartesi

Alive Without Breath - Akrilik Sualtı

Şimdiye kadarki sekiz yazı içinden, girişini yazması en zor olanı bu oldu. Çünkü böyle bir tekniği nasıl sınıflandırmak doğru olur bir türlü karar veremedim.

Söz konusu teknik akrilik boya, epoksi reçine ve bolca el emeği, göz nuru istiyor. 



             Kutular, kaseler ve kovalar sırasıyla reçine ve akrilik katmanlarıyla yavaşça doldurulur. Fotorealistik bir görünüm elde etmek için akrilik katmanlarının ne kadar ince, ve her katmana çizilen bir nevi kesitin ne kadar detaylı olması gerektiğinden bahsetmeye gerek yok. Her reçine katmanı kurudukça üzerine o katmana ait olması gereken kesit detaylı bir şekilde ve o noktaya uygun perspektif ve derinlik algısıyla çizilir (3D-Printerların çalışma sistemine benzer şekilde). Katmanlar bu şekilde sıralandığında en son gelen reçineyle figür tamamlanır. Ortaya çıkan gerçekçilik gerçekten inanılmaz. Bu tekniğin mucidi ve yukarıdaki videoda izlediğiniz, 1973 Japonya doğumlu Riusuke Fukahori. Çalışmalarından bazılarını aşağıda bulacaksınız.






Bu seviyede bile orjinalliği ile insanı adeta büyülerken, Singapurlu Keng Lye Alive Without Breath serisiyle tekniği bir üst seviyeye çıkartıyor. Akriliğin ("suyun") altındaki figürler Lye’nin elleriyle yer yer suyun yüzüne çıkıp resim/heykel olamayacakları konusunda algınızla savaşıyorlar.










Collosal’ın seriyle ilgili postuna gelen yoğun ilgi üzerine Christopher Jobson (Collosal’ın editörü ve yazarı) Keng Lye’den gelen bir maili okuyucularıyla paylaşmış. Mailde şöyle diyor:

İlk serime 2012’de başladım. O zaman bütün illüstrasyonlarım "düzdü" ve derinlik hissi illüstrasyonların bazı kısımlarındaki akrilik ve reçine katmanları sayesinde vardı. Bu sene ahtapota başladım ve benim için tamamıyla bir denemeydi; sadece bunu bir üst seviyeye çıkartabilir miyim görmek istiyordum. Akrilik boyayı direkt reçinenin üzerine uyguladıktan sonra bu örneğe bir 3D eleman dahil ettim. Ahtapot ve ranchu (bir balık türü) için çakıl taşı kullandım. Kaplumbağanın kabuğu içinse yumurta kabuğu kullandım ve akrilik boyayla tamamladım. Burdaki fikir esere daha fazla 3D etkisi vermek, ki her açıdan daha iyi bir görüntü elde edilsin. Yine de keşfedilecek başka birçok teknik olduğunu düşünüyorum.

          Gerçekten eşi benzeri olmayan bir teknik. Ben yazarken çok keyif aldım, umarım siz de almışsınızdır :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder