23 Ocak 2014 Perşembe

_ _ _ _ _'tan Heykel - Calvin Nicholls


             Evet. Ne hayal gücü, ne işçilik kesinlikle sınır tanımıyor. Resmen ağzım açık yazıyorum bu cümleleri ve şaşkınlığımı sizin de paylaşmanızı istiyorum. Biraz bencilce olacak ama önce fotoğraflara bakıp o güzel hayvanların nasıl bir süreçten geçerek o çerçevelere sığdırıldığını düşünmenizi isteyeceğim. Muhteşem Calvin Nicholls’ın tekniğini öğrenince sanıyorum bana hak vereceksiniz.

   

               
 

           Kil mi? Seramik mi? İnanılmaz bir tahta oymacılığı mı yoksa fotorealist resimler mi baktığınız? 

           Baktığınız kağıt. Evet evet, bildiğin kağıt.

           İşlem detaylı çizimlerle başlıyor. En yukarıdaki baykuşlu çalışmayı ele alalım; her bir yaprak tipi için ayrı, her bir tüy tipi için ayrı, dallar için ayrı kalıplar çıkartılıyor aydınger kağıdına. Nasıl sıradan bir resim çalışması kabaca olurşturulmuş bir eskizin etrafında şekillenir, detaylandırılırsa, Calvin Nicholls'ın kağıttan heykelleri de yine kağıttan olurşturulmuş "eskizlerin" üzerlerine eklenen katman katman parçalarla doku ve boyut kazanıyor. Bakın, aşağıdaki fotoğrafta ayının kafası henüz  şekil alma aşamasında. Bahsettiğim "eskiz" aşaması buydu. Bir sonraki adım, yerine göre farklı boyut ve şekillerde kesilmiş ve kıvrımlar verilmiş tüyleri sözde iskeletin üzerine geçirmek. 



           Nicholls çalışmalarına başlamadan önce heykelini oluşturacağı hayvanın kas yapısını incelermiş. Varsa kürkünün deri üzerindeki duruşunu da. Zaten eserlere gerçekçiliği veren en önemli unsur hayvanın tüylerinin işlenişi. 

           Sanatçının tekniğini daha iyi anlamak için ufak bir video:





           Evet artık tadını çıkarma zamanı. Benim favorilerim yukarıdakiler ve aşağıdakiler, daha fazlasını isterseniz buyrun buradan.


























1 yorum: